"אבא שלי, בטון קר ובפשטות, אמר שאם אני לסבית אני לא יכולה לגור בבית"

    נועה, בת 16 ממשפחה יהודית חילונית ממרכז הארץ

    שלום קוראים לי נועה ואני בת 16. חייתי כל חיי ברחוב מקסים עם האחים שלי וההורים. אך אני לא יכולה לתאר את חוויית ההתבגרות שלי כמשמחת, בגיל מוקדם יחסית הרגשתי שונה מחברותיי ביישוב. תחומי העניין שלי היו קצת שונים, ובעיקר העניין במין השני. היו לי הרבה חברים בנים אבל אף פעם לא חשבתי שלנשק אותם יהיה כיף….

    לאט לאט התחלתי להרגיש שונה , אבל לא בדרך טובה. היו בנות שקראו לי בשמות, התחלתי לשים יותר לב למה ההורים שלי חושבים על השונות שלי ועל אנשים שהם שונים בנטיות המיניות שלהם באופן כללי, בלי לחבר בין שני הדברים עדיין. חקוק לי במוח איזה מקרה שאמא שלי קראה לאיזה מרואיינת לסבית בטלוויזיה – חולה, ואומרת שהיא מרחמת על "אנשים כאלה " ואני מתכווצת בפינה ומרגישה כאילו מישהו סוחט לי את הדם מהלב ואני מבינה שאני לבד.

    במהלך הזמן התחלתי להגיד לעצמי שאני לסבית ושיום אחד כל האנשים שסובבים אותי וחשובים לי בחיים לא יהיו, הרגשתי כמו מפלצת, סוטה שיום אחד כנראה כל האנשים החשובים בחיים שלה ינדו אותה… 

    עטפתי את עצמי בבועה, לא נתתי לרגש להיכנס דרכה. לחסום אהבה בכל מחיר כדי לא לשלם אותו אחר כך. החלטתי לעשות הכול כדי לבסס את עצמאותי, השקעתי את כל כולי בלימודים, כל דבר שעשיתי הייתי חייבת לעשות הכי טוב כדי שיום אחד תהיה לי היכולת לעמוד לבד. הבדידות חנקה אותי וביישוב לא היה לי עם מי לשתף את הסוד שלי, ההורים שלי היו עסוקים מספיק בקריירות שלהם כדי לא להבחין ששמחת החיים ניטלה ממני כבר מזמן… לפני שבועיים החלטתי שאני חייבת לספר להם, אני לא מסוגלת להיות לבד יותר. בשעות הערב של יום אמצע שבוע אחד הפרעתי להם בסלון, הם היו שם לבד ואמרתי להם שאני חושבת שאני שונה, שאני אוהבת בנות. אמא שלי התחילה לבכות ישר ולהגיד זה לא קורה לי , זה לא קורה לי … במלמול שהקפיא לי את הדם. אבא שלי בטון קר ובפשטות אמר שאם אני לסבית אני לא יכולה לגור בבית.

    בסיפור שלי אין התמוטטויות רגשיות בנקודה הזאת, ירדה דמעה, אני מודה אבל הייתי מוכנה לרגע הזה והוא תאם את הצפיות שלי. יום למחרת נכנסתי לאינטרנט והגעתי לבית דרור, שם גיליתי נערים ונערות כמוני קצת מבולבלים, שלא מצאו את עצמם בסביבה שלהם, מקבלים תמיכה וחופש לבטא את עצמם, בלי לפחד מדחייה. בפעם הראשונה מזה הרבה זמן יש לי קצת סדר בראש, צוות שרוצה לשמוע את מה שיש לי להגיד ואפשרות להיפטר מהפחד והבדידות.. אני יודעת שאני בדרך הנכונה.

    אנחנו בסושיאל