ארגוני הקהילה הלהט"בית הדתית בשידור לייב על המורכבות, הלבטים והכלים במסגרות חוץ ביתיות להט"ביות עבור להט"בים דתיים

    רגע לפני שנחגוג את חג היציאה מעבדות לחירות, ארגוני הקהילה הלהט"בית הדתית – חברותא, בת קול ושב"ל – אירחו הערב לשידור לייב את עמותת אותות, המפעילה את בתי המחסה בית דרור, אבני דרך, הגג הורוד ודירות המעבר לטרנסג'נדרים/ות המפוקחות והממומנות על ידי משרד הרווחה והשירותים החברתיים, וקראו ללהט"בים מכלל הקשת הדתית לעשות איתם את החג.

    לצפייה בשידור הלייב:

    את השידור הנחה אביחי אברבנאל, פעיל חברותא ושב"ל, והתארחו בו הללי שי, פעילת בת קול ובוגרת בית דרור ורווה בן ארי, רכזת בבית דרור.

    במהלך השידור דנו המשתתפים במורכבות, הלבטים והכלים שמסגרות חוץ ביתיות להט"ביות מציעות לקהילה הלהט"בית הדתית והחרדית.

    במסגרת השידור סיפרה הללי שי, בוגרת בית דרור את הסיפור שלה כלסבית דתיה שיצאה מהארון בנעוריה, ובחרה להיעזר בבית דרור בתהליך היציאה מהארון: "כחלק מהתהליך שעברתי בבית דרור היה לי חשוב לברר עם עצמי איך אפשר לשלב בין שתי הזהויות שלי: לסבית ודתיה. אורח החיים הדתי היה חלק כל כך גדול ממני, ולא רציתי לוותר עליו. בית דרור היה בשבילי בית לתקופה ארוכה, בית שהשתדל לקבל אותי כמו שאני על כל החלקים שבי".

    רווה בן ארי, העובדת כרכזת בבית דרור, סיפרה על התהליך שעוברות מסגרות החירום השונות בכלל ובית דרור בפרט, בהנגשת הבתים לציבור הדתי והחרדי : "בית דרור ומסגרות הלהט"ב של אותות נותנות מענה ללהט"בים חסרי עורף משפחתי, וכאלו שנפלטו מביתם על רקע הנטיה המינית או הזהות המגדרית, מכל המגזרים באוכלוסיה. כחלק מזה עשינו מאמצים גדולים להתאים את המסגרות שלנו לציבור הדתי והחרדי. כך למשל בבית דרור הבית שומר על כשרות, ויכול לתת מענה גם לסוגיות המטרידות להט"בים דתיים וחרדים המתלבטים אם לפנות למסגרות העמותה, כגון שמירת שבת והפרדה בין המינים בחדרים".

    עוד הוסיפה: "אנחנו מבינים שלעיתים קרובות בני נוער וצעירים/ות שנפלטים מביתם על רקע יציאה מהארון רוצים לשמור על האמונה שלהם ואורח החיים הייחודי שלהם. לכן חובתנו לאפשר לכל מי שזקוק למיטה, גם אם זה באופן זמני, חופש לבחור. להיות להט"ב לא אומר שצריך לוותר על הזהות הדתית. בדיוק סיימנו להכשיר את הבית לחג הפסח, ואנו מתכננים סדר פסח מקסים. אנחנו מזמינים את כל מי שזקוק לנו לעשות את החג יחד איתנו".

    במהלך השידור, קישר אביחי אברבנאל את יציאת מצרים להגעת הצעיר למסגרות החירום: "בכל דור דור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים. בני נוער להט"ב רבים שמבקשים לצאת מ"עבדות" לחירות, נאלצים לברוח מ"מצרים שלהם", ולהשאיר מאחוריהם את רכושם ואת משפחתם. דווקא בחג החירות, חשוב לחזק גופים כמו עמותת אותות שדואגת לעטוף את אותם.ן בני.ות נוער ולהשיב להם.ן מעט משאבד"

    המודעה שהתפרסמה (עיצוב: אורן ורמוס)

    לפרטים נוספים ויצירת קשר עם המסגרות –
    בית דרור 03-516-4621
    אבני דרך 03-379-8340
    הגג הורוד  03-379-8341

    אנחנו בסושיאל